Toimintasuunnitelma

SAK:n Meri-Lapin Paikallisjärjestö ry.

TOIMINTASUUNNITELMA 2021

SAK:n Kemin Paikallisjärjestön toiminta perustuu SAK:n periaateohjelmaan ja arvoihin. Kemin ja Tornion Paikallisjärjestöt ovat yhdistyneet vuoden 2021 alusta SAK:n Meri-Lapin paikallisjärjestöksi. Uuden paikallisjärjestön tavoitteena on yhteistyön tiivistäminen jäsenjärjestöjen kanssa. Paikallisjärjestön tavoitteena on päästä osallistumaan jäsenjärjestöjen pyynnöstä ammattiosastojen kevät- ja syyskokouksiin kuluvan toimikautensa aikana.

Yhteistyötä TUL:n urheiluseurojen kanssa tullaan kehittämään, osallistumalla urheiluseurojen liikuntatapahtumiin yhdessä jäsenjärjestöjen kanssa.

SAK:n Meri-Lapin Paikallisjärjestö tulee ottamaan kantaa toiminta-alueensa yhteiskunnallisiin asioihin. Paikallisjärjestö suhtautumaan myötämielisesti tuleviin 2021 kuntavaaleihin, sekä pyrkii auttamaan heitä lähellä olevia työväin arvoja noudattavia ehdokkaita.

Kunnallista ja maakuntakohtaista vaikuttamista tullaan lisäämään toimintakaudella. Paikallisjärjestön tavoitteena on saada seuraavan toimintakauden aikana kaikki toiminta-alueellaan toimivat SAK:laiset ammattiosastot paikallisjärjestön jäseniksi. Järjestäytyminen on tärkeä osa SAK:n toiminnan kehittämisessä. Paikallisjärjestön yhtenä painopisteenä on järjestäytymisasteen nosto. Tavoitteena on täysi järjestäytyminen.

SAK:n Meri-Lapin paikallisjärjestö tukee ja osallistuu aatteeltaan paikallisjärjestöä lähellä olevien puolueiden tukemiseen 2021

SAK:n Meri-Lapin Paikallisjärjestö tiedottaa SAK:n kursseista ja koulutustilaisuuksista sekä ohjaa jäseniään niihin. Paikallisjärjestö tiedottaa toiminnastaan jäsenkirjeillä entiseen tapaan vähintään neljä kertaa vuodessa. Kotisivuja kehitetään siten, että jäsenosastoilla on mahdollisuus ilmoittaa omista tapahtumistaan paikallisjärjestön kotisivuilla. Paikallisjärjestön hallitus kokoontuu joka kuukausi, tarvittaessa useamminkin.

TAPAHTUMAT:

Yhteisiä tapahtumia/hankkeita jäsenosastojen kanssa:

Kevät ja syksy 2021

Paikallisjärjestön kevät- ja syyskokoukset:

Paikallisjärjestön kevätkokous pidetään helmi-maaliskuussa.

Syyskokous syys-marraskuussa.

Kokouksiin pyydetään asiantuntija alustamaan ajankohtaisista asioista.

VAPPU:

Paikallisjärjestö pyrkii yhdessä työväenpuolueiden ja TUL:n jäsenseurojen kanssa saamaan aikaan kiinnostavan työväen vappujuhlan ja osallistuu siihen. Tapahtumassa jaetaan mm. SAK-ilmapalloja. Tapahtumiin pyritään osallistumaan, sekä Kemissä ja Torniossa.

TYÖMIEHEN LAUANTAI:

Syksy 2021 Torniossa järjestötalon pihalla

Pohjois-Suomen Ay-päivät:

Lapin Ay-päivät syksyllä 2021.

Kesätapahtuma 2021

Kaupungin rannassa Kemissä järjestetään onki tapahtuma loppu kesästä 2021

Muut jäsenjärjestöjen esittämät tapahtumat, tai myöhemmin esitetyt SAK:n ideologiaan tai sen toimintaan kuuluvat tapahtumat budjetin niin salliessa.

SAK:n Meri-Lapin paikallisosaston puheenjohtaja ja hallitus

Toimintaehdotukset

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.